· TRES ECOSISTEMAS ·

Sobre nós?

· MISIÓN E VISIÓN ·
Conseguir un mundo en equilibrio entre os seres que o habitan e a natureza, onde a infancia e a adolescencia viven ao máximo.

· VALORES ·

"Non hai causa que mereza unha prioridade máis alta que a protección e o desenvolvemento do neno, do que depende a supervivencia, a estabilidade e o progreso de todas as nacións e de feito da civilización humana".
Plan de Acción do Cumio Mundial a favor dos nenos, 30 de setembro de 1990.

· HISTORIA ·

TREES_Ecosistemas naceu en 2021 en Pontevedra, Galicia (España).

Xora da semente de EDUC+ARQ, un proxecto de Innovación Pedagóxica cuxos alicerces foron Educación e Arquitectura.

Cando esta semente calou, a terra decatouse de que sen ela non podería medrar e así, consciente de que a terra era a clave, o proxecto foi reformulado.

A NATUREZA converteuse na esencia, no substrato sobre o que desenvolver o proxecto e a partir de aí xerminaron ÁRBORES_Ecosistemas (Transforming and Rexening Sustainable Ecosystems).

· PERFIL PERSOAL ·
Mar Penela · Arquitecta · Profesora · Permacultora

Son nai e isto axudoume a mirar, vivir e sentir dende outra perspectiva.

Nado e criado entre dúas terras, Galicia e Castela.

Comecei pola Arquitectura, para min era algo moi familiar, sabía de que se trataba porque meu pai é arquitecto e eu vivíno moi de preto.

Cando comecei os meus primeiros proxectos decateime de que a maioría da xente non entende o espazo que habita, a desconexión que existía entre a sociedade e os seus contornos, construídos ou non. E, dende entón, comecei a traballar para volver conectarme.

Dende o primeiro proxecto foi fundamental para min saber o que necesitaban os usuarios e o que querían. O primeiro paso foi coñecelos ben, preguntarlles máis aló do que pensaban que debían dicirme e dar forma ao proxecto da man. O obxectivo era, por suposto, crear o mellor ambiente para estas persoas pero tamén xerar un vínculo co novo espazo no propio proceso do proxecto. O outro punto de partida fundamental foi o lugar, entendéndoo en profundidade e investigando a súa propia arquitectura vernácula.

Nesa busca de conexións perdidas rematei un Máster de Investigación en Arquitectura. Enfoqueime en investigar a arquitectura do norte de Portugal como referencia semellante (localización, cultura,…) á arquitectura galega. Na paisaxe natural e construída portuguesa percíbense as súas raíces, están latentes e, polo tanto, seguían existindo vínculos máis fortes entre os espazos e as persoas que os habitan.

Foi entón cando comecei a buscar máis formas de reconectar á xente cos seus contornos, de tecer eses vínculos, de enraizarnos.

Primeiro fíxeno a través dunha asociación Paco Lavandeira. Eramos uns cantos, cada un cos seus obxectivos. O meu foi realizar actos en espazos públicos para poñelos en valor e xerar reflexión e vínculo co lugar.

Foi nese momento, con esta experiencia e investigación, cando me decatei de que tiña que entrar na educación, alí era onde tiña que sementar. Comezara o doutoramento para investigar máis sobre os vínculos, pero deixeino e comecei o Máster de Formación do Profesorado para ter máis ferramentas no ámbito educativo.

Mentres completaba o MFP recibín un correo electrónico do Colexio Oficial de Arquitectos que dicía: Ludantia, I Bienal de Educación Infantil e Xuvenil de Arquitectura de Pontevedra. Saltei de cabeza, comecei a acompañar procesos de transformación nos centros educativos e sigo facéndoo dende entón.

Obxectivo: rexenerar os nosos ecosistemas.
Reconectamos cos nosos contornos renaturalizándonos e renaturalizándoos en todos os sentidos da palabra.

O primeiro proxecto dende o que comecei a desenvolver este traballo foi
EDUC+ARQ. O proxecto baseouse en dous piares, Educación e
Arquitectura pero había un terceiro piar que estaba presente en todos
os procesos e esa foi a clave, a Natureza.

Tomar conciencia disto fíxome repensar todo e formarme como Permacultor.

De todo este andar naceu Trees_Ecosistemas co obxectivo de
Rexenerar os nosos ecosistemas. Reconectar cos nosos contornos
renaturalizándonos e renaturalizándoos en todos os sentidos da
palabra. Concibir os proxectos como a transformación dun sistema
xerar un ecosistema e tendo como protagonistas fundamentais
Infancia e Adolescencia.

Desde Árbores_Ecosistemas acompañamos procesos de rexeneración do
ecosistemas e deseñamos esas transformacións de forma cooperativa,
Organizamos formación presencial e en liña, obradoiros para nenos
e Adolescencia e asesoramos en proxectos educativos. En paralelo a
En todos estes procesos investigamos os espazos da Infancia e
A adolescencia e como promover e garantir a súa participación
nos seus medios de vida.

Imparto formación na Universidade e tamén a través dos Centros de Formación do Profesorado.

Fun cofundador doutros proxectos como TEATROTECTURA que se fusiona
teatro e arquitectura creando ambientes experimentais para
a infancia.

Formo parte do grupo de traballo “Como está o pati?” da Asociación
polos mestres Rosa Sensat (Barcelona). Somos un grupo interdisciplinar,
profesores, profesores, antropólogos, arquitectos,…) que traballan
proporcionar recursos para apoiar estas transformacións.

Pertenzo á “Comunidade Educativa Ceo Aberto” da que
Coordino o grupo de Co-Creación para a Naturalización de Espazos
Educativo.

Teño formación en Pedagoxía Verde, Bioconstrución, Cooperativas,…

E… non sei que máis dicirche… tamén me gustaría saber de ti ☺

Póñase en contacto connosco para obter asesoramento gratuíto
· EQUIPAMENTO ·

O equipo de Árbores_Ecosistemas está formado por profesionais de distintas disciplinas, Arquitectura, Ecopedagoxía e Permacultura, colaborando segundo as necesidades de cada proxecto.

· TRES ECOSISTEMAS ·
“PROXECTOS DE TRANSFORMACIÓN PARTICIPATIVA E RENATURALIZACIÓN DOS NOSOS ESPAZOS, FORMACIÓN E TUTORÍA”.

Organizacións colaboradoras