Acompañar os procesos de transformación destes espazos, formar ás persoas que forman parte da comunidade educativa e garantir a participación do alumnado a través de obradoiros é parte fundamental da nosa misión en ÁRBORES _ Ecosistemas.
Entendemos o ecosistema educativo como o conxunto formado polos seres que o habitan (alumnado, equipo docente, familias e persoal), o espazo (interior e exterior) e as relacións entre ambos.
Para rexenerar estes ecosistemas e reconectarse con eles é necesario intervir en todos os ámbitos.
Transformando o espazo transformamos as aprendizaxes e as relacións que nel se dan.
A forma en que se configura o centro educativo potencia ou limita de forma significativa os procesos de ensino-aprendizaxe e condiciona as relacións.
Acompañamos os proxectos de transformación de espazos educativos a través de Proxectos Cooperativos de Innovación Pedagóxica, dando forma a un proxecto pedagóxico a partir do que descubrimos ferramentas transversais que relacionan as materias do currículo coa nosa contorna máis próxima.
Co-creamos con toda a comunidade educativa, sendo o alumnado o principal protagonista de todo o proceso.
Nenas, nenos e adolescentes converten este proceso de transformación en aprendizaxe e conseguen así converter os seus espazos educativos en verdadeiros ecosistemas de aprendizaxe.
Espazos interiores, dende a aula ata a biblioteca, e espazos exteriores, dende o camiño do colexio ata o parque infantil.
Proxectos de promoción da diversidade e da biodiversidade nos centros educativos con enfoque nos Obxectivos de Desenvolvemento Sostible (ODS).
O coñecemento do medio que habitamos a través do corpo e da mente permite que os nenos e mozos comprendan e transformen o mundo que os rodea.
Integrar a importancia da diversidade e a biodiversidade na súa vida diaria é clave para a súa felicidade e resiliencia presente e futura.
Son obradoiros dirixidos a fomentar a creatividade, o pensamento diverxente e o traballo cooperativo a través dunha metodoloxía activa, lúdica e participativa .
Traballar a aprendizaxe por proxectos (ABP) a partir dos propios intereses do alumnado a través de coñecementos transversais relacionados coa arquitectura, a ecopedagoxía e a permacultura .
“Amas o que sabes, coides o que amas”.
Os parques infantís dos centros educativos son espazos imprescindibles para o desenvolvemento da vida e da aprendizaxe.
Cambiar a forma de ver estes espazos, descubrir todo o seu potencial e saber transformalos e coidalos son obxectivos principais de TREES_Ecosistemas.