· TRES ECOSISTEMAS ·

Sobre nós?








· MISIÓN E VISIÓN ·
Conseguir un mundo en equilibrio entre os seres que o habitan e a natureza, onde a infancia e a adolescencia viven ao máximo.

adolescencia-descubriendo-naturaleza
corazon-pintado-sobre-multitud-de-manos
niña-disfrutando-en-hamaca
paseo-familiar
trees_ecosistemas_trabajo_equipo
niño-sosteniendo-arbolito

· VALORES ·


Infancia e adolescencia


Co-creación


Coida a terra


Comunidade


Aprendizaxe


Estaca


Natureza


Diversidade


Biodiversidade


Ecopedagoxía


Creatividade


Arquitectura


Permacultura


Resiliencia


Sostibilidade

“Non hai causa que mereza unha prioridade máis alta que a protección e o desenvolvemento do neno, do que depende a supervivencia, a estabilidade e o progreso de todas as nacións e de feito da civilización humana”.
Plan de Acción do Cumio Mundial
a favor dos nenos, 30 de setembro de 1990.

· HISTORIA ·

TREES_Ecosistemas naceu en 2021 en Pontevedra, Galicia (España).

Xora da semente de EDUC+ARQ, un proxecto de Innovación Pedagóxica cuxos alicerces foron Educación e Arquitectura.

Cando esta semente calou, a terra decatouse de que sen ela non podería medrar e así, consciente de que a terra era a clave, o proxecto foi reformulado.

A NATUREZA converteuse na esencia, no substrato sobre o que desenvolver o proxecto e a partir de aí xerminaron ÁRBORES_Ecosistemas (Transforming and Rexening Sustainable Ecosystems).

· PERFIL PERSOAL ·
Mar Penela · Arquitecta · Profesora · Permacultora

Son nai e isto axudoume a mirar, vivir e sentir dende outra perspectiva.

Nado e criado entre dúas terras, Galicia e Castela.

Comecei pola Arquitectura, para min era algo moi familiar, sabía de que se trataba porque meu pai é arquitecto e eu vivíno moi de preto.

Cando comecei os meus primeiros proxectos decateime de que a maioría da xente non entende o espazo que habita, a desconexión que existía entre a sociedade e os seus contornos, construídos ou non. E, dende entón, comecei a traballar para volver conectarme.

Dende o primeiro proxecto foi fundamental para min saber o que necesitaban os usuarios e o que querían. O primeiro paso foi coñecelos ben, preguntarlles máis aló do que pensaban que debían dicirme e dar forma ao proxecto da man. O obxectivo era, por suposto, crear o mellor ambiente para estas persoas pero tamén xerar un vínculo co novo espazo no propio proceso do proxecto. O outro punto de partida fundamental foi o lugar, entendéndoo en profundidade e investigando a súa propia arquitectura vernácula.

Nesa busca de conexións perdidas rematei un Máster de Investigación en Arquitectura. Enfoqueime en investigar a arquitectura do norte de Portugal como referencia semellante (localización, cultura,…) á arquitectura galega. Na paisaxe natural e construída portuguesa percíbense as súas raíces, están latentes e, polo tanto, seguían existindo vínculos máis fortes entre os espazos e as persoas que os habitan.

Foi entón cando comecei a buscar máis formas de reconectar á xente cos seus contornos, de tecer eses vínculos, de enraizarnos.

Primeiro fíxeno a través dunha asociación Paco Lavandeira. Eramos uns cantos, cada un cos seus obxectivos. O meu foi realizar actos en espazos públicos para poñelos en valor e xerar reflexión e vínculo co lugar.

Foi nese momento, con esta experiencia e investigación, cando me decatei de que tiña que entrar na educación, alí era onde tiña que sementar. Comezara o doutoramento para investigar máis sobre os vínculos, pero deixeino e comecei o Máster de Formación do Profesorado para ter máis ferramentas no ámbito educativo.

Mentres completaba o MFP recibín un correo electrónico do Colexio Oficial de Arquitectos que dicía: Ludantia, I Bienal de Educación Infantil e Xuvenil de Arquitectura de Pontevedra. Saltei de cabeza, comecei a acompañar procesos de transformación nos centros educativos e sigo facéndoo dende entón.

Obxectivo: rexenerar os nosos ecosistemas.
Reconectamos cos nosos contornos renaturalizándonos e renaturalizándoos en todos os sentidos da palabra.

O primeiro proxecto dende o que comecei a desenvolver este traballo foi
EDUC+ARQ. O proxecto baseouse en dous piares, Educación e
Arquitectura pero había un terceiro piar que estaba presente en todos
os procesos e esa foi a clave, a Natureza.

Tomar conciencia disto fíxome repensar todo e formarme como Permacultor.

De todo este andar naceu Trees_Ecosistemas co obxectivo de
Rexenerar os nosos ecosistemas. Reconectar cos nosos contornos
renaturalizándonos e renaturalizándoos en todos os sentidos da
palabra. Concibir os proxectos como a transformación dun sistema
xerar un ecosistema e tendo como protagonistas fundamentais
Infancia e Adolescencia.

Desde Árbores_Ecosistemas acompañamos procesos de rexeneración do
ecosistemas e deseñamos esas transformacións de forma cooperativa,
Organizamos formación presencial e en liña, obradoiros para nenos
e Adolescencia e asesoramos en proxectos educativos. En paralelo a
En todos estes procesos investigamos os espazos da Infancia e
A adolescencia e como promover e garantir a súa participación
nos seus medios de vida.

Imparto formación na Universidade e tamén a través dos Centros de Formación do Profesorado.

Fun cofundador doutros proxectos como TEATROTECTURA que se fusiona
teatro e arquitectura creando ambientes experimentais para
a infancia.

Formo parte do grupo de traballo “Como está o pati?” da Asociación
polos mestres Rosa Sensat (Barcelona). Somos un grupo interdisciplinar,
profesores, profesores, antropólogos, arquitectos,…) que traballan
proporcionar recursos para apoiar estas transformacións.

Pertenzo á “Comunidade Educativa Ceo Aberto” da que
Coordino o grupo de Co-Creación para a Naturalización de Espazos
Educativo.

Teño formación en Pedagoxía Verde, Bioconstrución, Cooperativas,…

E… non sei que máis dicirche… tamén me gustaría saber de ti ☺

Póñase en contacto connosco para obter asesoramento gratuíto

¿Agendamos una reunión?

· EQUIPAMENTO ·

O equipo de Árbores_Ecosistemas está formado por profesionais de distintas disciplinas, Arquitectura, Ecopedagoxía e Permacultura, colaborando segundo as necesidades de cada proxecto.

Amadahi, Escola na Natureza

Sitio web

Bosqueko, Centro Internacional de Educación Infantil e Primaria

Sitio web

Escola infantil municipal A Caracola

Sitio web

Katia Hueso

Sitio web

Saltón, Grupo de Xogo da Natureza

Sitio web

Nenea, Medrar Creando

Sitio web

Foresta, Espazo de Aprendizaxe Activo na Natureza

Sitio web

EDNA, Federación de Educación da Natureza

Sitio web

Alexandre Grande

Sitio web

Simbiose

Sitio web

Agroforestal vivo

Placemaking Kids

Sitio web

Edicións La Traviesa

Sitio web

Asociación Paspallas

Sitio web

Obradoiro Aberto

Sitio web

CSCD AS PEDRIÑAS
COMUNIDADE DE MONTES TAMEIGA

Sitio web

MilRamas, Xogo e Crecemento

Sitio web

Gandara, International School

Sitio web

Naluum

Sitio web

GALOPIN, Ocio Alternativo

Sitio web

MAMALUA, tenda recreativa – espazo educativo

Sitio web

Educaflash e Yai Yoga Space

Sitio web

Grupo de traballo “Como está o patio”

Sitio web

Comunidade Educativa Open Sky

Sitio web

Rede de cría

Sitio web

Anterior
Siguiente
· TRES ECOSISTEMAS ·
“PROXECTOS DE TRANSFORMACIÓN PARTICIPATIVA
E RENATURALIZACIÓN DOS NOSOS ESPAZOS,
FORMACIÓN E TUTORÍA”.

ver proyectos

Organizacións colaboradoras

concello_as_neves
coag
concello_pontevedra
deputacion_pontevedra
proxecto_terra
xunta-de-galicia
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.